Sony vereenvoudigt refund aanvraag in PlayStation Store

PS Store

Sony heeft een nieuwe update gelanceerd voor de PlayStation Store die het aanvragen van een refund veel makkelijker wordt. Voordien moest je een terugbetaling aanvragen via een chatbot, maar die dagen zijn nu voorbij.

Opvallend is dat je het nieuwe proces niet kan opstarten via de PlayStation Store op je PS5 console zelf. Het is enkel toegankelijk via de PlayStation website of de PlayStation app. Daarna navigeer je naar de PlayStation Store en klik je op drie puntjes in de rechter bovenhoek om je transactiegeschiedenis te raadplegen.


Via de transactiegeschiedenis kan je alle games zien die je gekocht hebt. Daarna moet je de (on)gewenste game selecteren en een aanvraag tot terugbetaling opstarten. Merk wel op dat je de betreffende titel niet gedownload of gespeeld mag hebben. Is dat wel het geval, dan zal je aanvraag geweigerd worden. Ook kan je enkel een refund aanvragen voor games die je maximum 14 dagen voordien gekocht hebt.

Voordien moesten spelers altijd een refund aanvragen via een online assistent. Dat proces is nu afgevoerd, dus ook geen awkward gesprekken meer met chatbots.

Een reactie achterlaten