fbpx

Sledgehammer belooft multiplayer Call of Duty: WWII te fiksen

De launch van Call of Duty: WWII verliep niet van een leien dakje. Connectieproblemen en progressieverlies steken vaak de kop op, waardoor de multiplayer nog steeds niet naar behoren werkt. Sledgehammer Games heeft ondertussen via een blogpost laten weten dat het er alles aan doet om de problemen zo snel mogelijk van het slagveld te helpen.

Vorige week lanceerde de studio al een eerste patch. Die verbeterde de stabiliteit en verhielp enkele bugs, maar hielp andere elementen dan weer om zeep. Daardoor is de sociale hub Headquarter sindsdien gewoon een solo-ervaring. Tenzij je zelf vrienden uitnodigt om een feestje te bouwen.


Sledgehammer Games legt nu uit wat er exact fout ging met die update:

“While our previous Game Update solved several critical needs, unfortunately it also had an adverse effect on server performance. As a result, we moved to P2P servers. Overall, the game is stable, however we know that P2P brings things like Host Migrations and other issues that make for inconsistent gameplay experiences. Our objective to return to dedicated servers is our highest priority.”

De ontwikkelaar is druk in de weer om die dedicated servers zo snel mogelijk terug online te brengen. In Amerika zijn de servers al opnieuw live. Afhankelijk van het resultaat en de stabiliteit, zullen ze ook in andere regio’s weer zo snel mogelijk online gaan.

Headquarters zal nog een tijdje een solo-ervaring blijven. Sledgehammer wil er eerst voor zorgen dat het spelen zelf vlotjes verloopt. De nieuwe sociale hub waarmee Activision hard mee uitpakte, is plots geen prioriteit meer.

Ook aan de pc-versie wordt momenteel hard gesleuteld. Daarvoor staat zelfs al een nieuwe patch klaar, al blijven de bovenstaande problemen natuurlijk prioritair.

Een reactie achterlaten