fbpx

Piratengame Skull & Bones krijgt volledige reboot

Skull Bones

Vroeg jij je ook af waar piratengame Skull & Bones uithing tijdens Ubisoft Forward? Dan ben je niet de enige. Al had de game een goede reden om afwezig te zijn, want schijnbaar krijgt het volledige project dat in 2017 werd aangekondigd een complete reboot. Althans als we videogameschronicle mogen geloven.

Zoals reeds bekend, werd Skull & Bones ontwikkeld door Ubisoft Singapore: hetzelfde team dat ook de zeegevechten van Assassin’s Creed IV: Black Flag ontworpen had. Een concept dat Skull & Bones uitgebreid zou overnemen. Zo zou je een eigen piratenschip kunnen uitrusten om het ruime sop te trotseren op zoek naar vijanden. De game zou eerst multiplayer only worden, maar kreeg later ook een verhaal.


Helaas bleef het de afgelopen drie jaar belachelijk stil rond de game. Ubisoft zweeg in alle talen de titel, dus werd gevreesd dat de uitgever het project opgedoekt had. Niet dus.

Volgens bronnen van Videogameschronicle slaagde Skull & Bones er na al die jaren maar niet in om een eigen identiteit neer te zetten. Daarom kreeg de game in 2019 een volledige reboot om zich op die manier beter te onderscheiden van Assassin’s Creed en andere Ubisoft franchises.

Daarnaast zou de game omgebouwd worden naar een live-service model, waarbij de game periodiek nieuwe toevoegingen en verhalen zou krijgen op basis van community-feedback. Denk dus Sea of Thieves, maar zonder first-person exploratie.

Volgens de bronnen zou Fortnite een belangrijke inspiratiebron zijn voor de nieuwe wending van Skull & Bones. Zo zou Ubisoft Singapore een game willen maken die vooral toegankelijker is voor een mainstream publiek. In tegenstelling tot games als The Division 2 en Rainbow Six Siege.

Hoe de game er tegenwoordig uitziet, is echter niet duidelijk. Of het spel ook een andere grafische stijl meekrijgt en hoe de wending de gameplay zal beïnvloeden, is op dit moment koffiedik kijken. Wanneer we de reboot in actie zullen zien, is evenmin bekend.

Een reactie achterlaten