fbpx

Update: Shadow of the Tomb Raider runt in 4K en 60 fps op Xbox One X

Shadow of the Tomb Raider Lara climbing

Update: Square Enix heeft toegegeven dat er gisteren verkeerd gecommuniceerd werd over de 4K-resolutie en de framerate van Shadow of the Tomb Raider.

De uitgever meldde dat de game wel degelijk een 4K-resolutie aankan, maar niet aan 60 fps. Zoals Rise of the Tomb Raider zal de game een 4K mode hebben, met daarnaast een performance mode. De 4K modus brengt meer detail in beeld dankzij een 4K resolutie, maar haalt slechts 30 frames per seconde. De performance mode daarentegen probeert een constante 60 fps weer te geven in 1080p.


Uiteraard zullen beide modi ondersteund worden door HDR, verbeterde rendering-technieken en veel meer. De game er in ieder geval dus niet slecht uitzien.

Originele tekst:

Lara Croft zal er behoorlijk strak uitzien op de Xbox One X, want Shadow of the Tomb Raider haalt een resolutie van 4K en draait aan 60 frames per seconde. Dat heeft ontwikkelaar Eidos Montreal onthuld.

Het nieuws werd bekendgemaakt door studiohoofd David Anfossi tijdens een interview met WccfTech. De indrukwekkende cijfers zijn volgens hem te danken aan nieuwe features van de Xbox One X versie. Zo zou de game gebruikmaken van nieuwe rendering-technieken en een nieuw belichtingssysteem.

Vreemd genoeg zei Anfossi er wel niet bij of het gaat om een native 4K-resolutie en of de game draait aan een constante 60 fps, al liet-ie wel vallen dat Shadow of the Tomb Raider volgens hem een van de mooiste games voor Xbox One S wordt.

Op 14 september zullen we zien of de man gelijk heeft, want dan ligt Shadow of the Tomb Raider.

Een reactie achterlaten