Rockstar in de clinch met Remedy vanwege nieuwe logo
Stijn Poelmans |
17 januari 2024

Ontwikkelaar Remedy Entertainment stelde onlangs een nieuw logo voor. Eentje waar niet iedereen tevreden mee is. Volgens uitgever Take-Two Interactive lijkt het nieuwe R-logo van Remedy immers te sterk op dat van zijn eigen studio Rockstar Games.
Volgens website RespawnFirst tekende Take-Two Interactive bezwaar op tegen het nieuwe logo. Nochtans vroeg Remedy Entertainment al een handelsmerk aan voor zijn nieuwe logo aan in 2013. Het logo werd voor het eerste gepubliceerd in 2023, maar in september diende Take-Two al klacht in.
Volgens Take-Two is er eens kans dat de consument de logo’s van Rockstar en Remedy gaat verwarren aangezien beide logo’s opgemaakt zijn met de letter R. De uitgever is dan ook van mening van Remedy’s nieuwe logo te hard lijkt op dat van Rockstar Games.
Best vreemd, vooral omdat beide studio’s samenwerken aan de remakes van Max Payne 1 en Max Payne 2. Of het dispuut een impact zal hebben op de samenwerking, is voorlopig niet bekend.
Wat denk jij? Is Take-Two hier een beetje aan het overdrijven? Of is het bezwaar helemaal terecht?
Remedy Entertainment and Take Two Interactive are in a trademark dispute over Remedy’s logo.
Disputed Logo 1: https://t.co/wY29pyReIv
Disputed Logo 2: https://t.co/oOlzd47usG pic.twitter.com/FuIMLRtBdj
— Jake (@usemyhandle) January 15, 2024
Meer Nieuws
Meer Nieuws


REVIEW
Forza Horizon 5 vereist Xbox account op PS5
Stijn Poelmans
- 10 maart 2025

REVIEW
Death Stranding 2: On The Beach krijgt awesome verzameleditie
Stijn Poelmans
- 10 maart 2025

REVIEW
Death Stranding 2: On the Beach komt op 26 juni naar PS5
Stijn Poelmans
- 10 maart 2025
