fbpx

Redfall verhaalprogressie is afhankelijk van de host in co-op

Redfall 2

Ontwikkelaar Arkane Studios heeft bevestigd hoe de progressie van het verhaal en de personages verloopt in Redfall. Samen vampieren knallen in de game? Dan moet je met een paar dingen rekening houden. Zo is personageprogressie permanent voor alle spelers, maar is de verhaalprogressie enkel permanent voor de host.

Arkane Studios gaf wat meer info via een interview met ign. Zo zal de verhaalprogressie enkel permanent zijn voor de speler die zijn maatjes uitnodigt. Speel je bijvoorbeeld samen met enkele vrienden en stuur jij de invites? Dan blijft jou verhaalprogressie in het spel bewaard.


Mocht je dan uiteindelijk de game solo verder willen spelen, dan kan je verdergaan waar je gestopt bent. Voor je maten is dat echter niet zo. Willen zij het verhaal op eigen houtje spelen, dan moeten ze de campaign opnieuw beginnen. Of samen verder spelen met jou.

Arkane Studios doet het op die manier om een optimale flow van het verhaal te garanderen. Zo krijg je immers XP en beloningen voor elke afgeronde missie. Stel dat je missie 8 overslaat omdat je die al gespeeld hebt via een vriend, dan zou je de beloningen van die missie niet krijgen. Bovendien zou het verhaal behoorlijk verwarrend worden. En dat wil Arkane vermijden, om de samenhang te behouden.

Enkel de host van de sessie behoudt dus zijn verhaalprogressie, al is dat niet zo voor de personageprogressie. Die blijft immers behouden alle spelers. Wapens en uitrusting die je vindt en XP die je verdient tijdens co-opsessies, neem je mee naar je eigen spel. Wil je solo verder spelen, dan moet je de campaign herbeginnen. Al heb je voordeel dankzij alle behaalde XP en uitrusting vanuit de co-opsessie.

Een solo avontuur is trouwens sterk vergelijkbaar met een klassieke Arkane ervaring zoals Dishonored of Prey. Je kan vijanden geruisloos uitschakelen. Of de tegenstand zo creatief mogelijk om zeep helpen.

Redfall verschijnt in 2023.

Een reactie achterlaten