fbpx

Pientere pizzadude lokt klanten met Pokémon Go

Het is duidelijk: Pokémon Go heeft zowel zijn positieve als negatieve kanten. Iedereen weet inmiddels dat dieven de lokfunctie misbruiken om dure mobieltjes in handen te krijgen, maar er zijn ook pientere horeca-uitbaters die Pokémon Go gebruiken om klanten naar hun zaak te lokken.

L’inizio Pizza Bar, een pizzazaak in Long Island (New York), boekt enorme winsten dankzij Pokémon Go. De uitbater kocht voor tien dollar aan Lure Modules en lokte zo een klein leger Pokémon naar zijn pizzeria. Gevolg: een horde Pokémontrainers volgden die de omzet van de zaak met 75 procent deden stijgen.


Uitbater Tom Lattanzio kan het nog steeds niet vatten:

Het is ongelofelijk hoe druk het in onze zaak is. Van ’s middags tot ’s avonds zijn er Pokémontrainers die een aantal biertjes drinken of iets eten. Dat terwijl ze gewoon die Pokémon-game spelen.

In de toekomst zal de pizzeria waarschijnlijk beroep doen op de nieuwe methodes die Niantic Labs aankondigde. Retailers zullen kunnen betalen om in-game een gesponsorde locatie te worden. Spelers kunnen dan speciale Pokémon of items vinden of een gymgevecht aangaan wanneer ze die winkel of eettent bezoeken.

Daarnaast lekte uit dat Niantic al een samenwerking heeft met een aantal klanten, waaronder de fastfoodketen McDonald’s. Waarschijnlijk zal een officiële aankondiging in de komende weken volgen.

Een reactie achterlaten