Palworld schrapt gameplay features door rechtszaak met Nintendo

palworld nintendo rechtszaak

Het juridische gevecht tussen Nintendo en Palworld ontwikkelaar Pocketpair doet de game geen goed. Niet alleen klaagt Nintendo de gelijkaardige monsterdesigns van de game aan, ook gameplayfeatures die te hard lijken op die van Pokémon-games moeten geschrapt worden.

In een uitgebreid bericht op X bevestigt ontwikkelaar Pocketpair dat reeds verschillende aanpassingen gebeurd zijn. Zo verwijderde Pocketpair de manier waarop je Pals kan oproepen door een Pal Sphere te gooien. De patch veranderde dat in een statische ‘summon’, waarbij de Pal naast de speler verschijnt.


Spelers zullen hun Pals binnenkort ook niet meer als gliders kunnen gebruiken. Spelers zullen na de patch gliden met een effectieve glider in plaats van een Pal. De beestjes zullen nog steeds passieve effecten genereren tijdens het gliden, maar spelers moeten een glider in hun Inventaris hebben om door de lucht te kunnen zweven.

En in het kader van de rechtszaak van Pokémon vs Palworld, zullen er nog aanpassingen moeten gebeuren. Pocketpair geeft toe dat het ongetwijfeld teleurstellend is voor de fans. Maar ook dat de wijzigingen nodig zijn, zodat Palworld verder kan blijven bestaan. Het lijkt er dus op dat Nintendo de onmiddellijke stopzetting van Palworld eiste als de game niet aangepast wordt.

Een reactie achterlaten