fbpx

Ontwikkeling van Concord kostte Sony $400 miljoen

concord PS5.jpg

Sony haalde multiplayer shooter Concord al na twee weken offline door de enorm povere interesse in de game. Dat de uitgever een hele poos nodig zal hebben om te herstellen van de investering, blijkt uit nieuwe bericht. Zo zou de ontwikkeling van Concord maar liefst $400 miljoen dollar gekost hebben.

Het nieuws werd gedeeld via de PlayStation podcast Sacred Symbols. Volgens de presentatoren werd er intern zelfs verwezen naar de shooter als ‘de toekomst van PlayStation’. Toch zou Sony deels verantwoordelijk zijn voor het falen van de game. Zo werd elke vorm van kritiek op Concord weggewuifd door een bedrijfscultuur die ’toxisch positief’ was. De game werd dus de hemel ingeprezen en alle negatieve feedback werd genegeerd.


Onlangs liet Ryan Ellis nog weten dat hij zijn positie als regisseur van het project achter zich liet om een ondersteunende rol op te zoeken in de verdere ontwikkeling van de game. Volgens verschillende bronnen sprak Ellis het volledige team toe na de launch van Concord. En was hij zeer eomotioneel toen bleek dat er helemaal geen interesse was in de titel.

De bronnen vertelden dat Ellis écht geloofde in het project en dat hij spelers wilden samenbrengen door de leuke ervaring die de game zou bieden.

Helaas werd de game twee weken na release offline gehaald en kregen alle spelers een refund. Hoe het verder moet met Concord? Dat is voorlopig onbekend. Al lieten talloze spelers bij onthulling al blijken dat Concord een degelijke co-op PvE-shooter zou kunnen zijn.

Een reactie achterlaten