fbpx

Nieuwe details van Halo Infinite duiken op

Halo Infinite

Tijdens een livestream heeft ontwikkelaar 343 Industries meer details gelost van Halo Infinite. De game wordt duidelijk meer dan een klassieke Halo, want we krijgen onder andere een dag- en nachtcyclus met een dynamisch weersysteem.

Halo Infinite wordt in principe één grote open wereld, die geïnspireerd is door de Silent Cartographer missie van de allereerste Halo. Je kan dus kiezen in welke volgorde je missiedoelen tackelt en of je ze überhaupt al voltooit. Uiteraard zullen er tal van Covenant zijn om overhoop te knallen, al hangen hun aantallen sterk af van het tijdstip. De game krijgt immers een dag- en nachtcyclus met een dynamisch weersysteem. Stormen en sneeuwstormen zijn niet aanwezig bij de launch, al staan ze wel op de planning om later te lanceren.


Uiteraard zullen er op de Zeta Halo verschillende ecosystemen aanwezig zijn. Een ruime variatie aan omgevingen, dus denk besneeuwde bergen, dichtbegroeide jungles, mysterieuze ruïnes en tal van andere coole locaties. Leuk detail: sta je bij de rand van de ring? Dan kan je er voorwerpen af gooien.

In de nieuwe Halo zal je trouwens enkel als Master Chief spelen. Geen levels als de Elite Arbiter dus, want Halo Infinite is een verhaal dat gaat over de Spartans. Vinden we ook jammer: het is niet mogelijk om wapens te dual wielden. Vreemd, want kleine schietijzers zoals de SMG, kon je altijd per twee hanteren in de reeks. Of die feature – evenals de sneeuwstormen – later nog toegevoegd wordt, is niet duidelijk.

Dat Halo Infinite een ambitieuze game wordt, staat dankzij deze nieuwe details buiten kijf. Of 343 Industries die ambities ook kan waarmaken? Dat valt nog te zien.

Een reactie achterlaten