fbpx

Nieuwe details God of War duiken op

In de toekomst mag Kratos dan wel Egyptische of Mayaanse goden verrot slaan, maar eerst zal de Spartaanse geweldenaar lelijk huishouden in de Noorse mythologie. In de nieuwe God of War ontbreken echter enkele van zijn bekende moves, zoals zijn double jump en de mogelijkheid om te zwemmen.

Aan het Amerikaanse tijdschrift Game Informer bevestigt bezieler Cory Barlog dat de Griekse halfgod niet meer kan zwemmen. Of springen. Dat komt volgens Barlog door het nieuwe camerastandpunt en daarnaast was het programmeerwerk voor zwemmen ook iets te tijdrovend. Niet zozeer voor Kratos, maar wel voor zijn computergestuurde zoon Atreus, die zijn vader op de voet volgt.


Ook nieuw: een groot deel van hun tijd zullen Kratos en zoon op een Viking-boot doorbrengen. Volgens Barlog draagt het nieuwe vervoersmiddel bij tot het dramatische karakter van het verhaal. Ze kunnen de tijd doden door te gesprek aan te gaan, maar ook een lange stilte zegt in zo’n situatie veel over hun persoonlijkheid:

“I started investigating this idea of a big Viking longboat, and then realized you could really continue the narrative throughout. You can slow traversal down and you can change the pacing and interaction style and point of view. All while having these moments that you probably couldn’t get in any other situations.”

Op de vraag hoe lang Kratos en Atreus brengen zullen doorbrengen op de boot, antwoordt Barlog:

“I’m speculating here, but I’m going to say 25 to 30 percent of the game’s surface area, perhaps, is covered by boat.”

Afhankelijk van de grootte van de map, is dat enorm veel of behoorlijk weinig. Een ding is zeker: deze God of War wordt een compleet andere ervaring dan zijn voorgangers. En nu maar hopen dat-ie zijn gelekte releasedatum van 20 maart haalt.

Een reactie achterlaten