‘Niet duidelijk hoeveel episodes Final Fantasy VII Remake zal hebben’
Stijn Poelmans |
13 juni 2019
Tijdens een E3-presentatie van Final Fantasy VII Remake achter gesloten deuren, heeft producent Yoshinori Kitase een aantal vragen beantwoord over de game. Een van de belangrijkste vragen was hoe de Remake opgedeeld zou worden. Zoals vermeld tijdens de onthulling speelt de eerste episode zich volledig af in Midgar, maar voor de rest heeft zelfs Square Enix nog geen idee.
Op de vraag hoeveel episodes er nog op de planning staan, wist Kitase geen antwoord te geven. Hij verklaarde dat de volledige roadmap van Final Fantasy VII Remake nog niet op punt staat. Om die reden is het onmogelijk om te zeggen hoeveel delen er nog volgen.
Vervolgens kwam de vraag of de ontwikkelingstijd van elke episode even lang is als die van de eerste. Opnieuw wist Kitase geen eenduidig antwoord te geven, omdat de man verwacht dat de ontwikkelingsperiode ‘niet dramatisch veel korter zal zijn’.
Uiteraard moet je wel in het achterhoofd houden dat Square Enix het project in eerste instantie had uitbesteed. De uitgever begon de ontwikkeling volledig opnieuw toen-ie niet tevreden was met het werk van de externe studio. Opnieuw 6 tot 7 jaar wachten is dus uitgesloten.
Niet lang na de Q&A-sessie stuurde Square Enix nog een extra persbericht rond, die de statements van Kitase wat extra uitdieping gaf. In de e-mail stond het volgende te lezen:
“Terwijl het team de eerste episode afwerkt, is de planning voor het tweede deel al in volle gang. Omdat het grondwerk (assets, character models en animaties, battle-effecten etc.) al gelegd werd in de eerste episode, kan het team veel efficiënter aan het werk gaan voor de volgende delen.”
Toegegeven, Square Enix heeft met de Remake van Final Fantasy VII gigantisch veel hooi op de vork genomen. Vooral omdat de uitgever al heeft laten weten dat elke episode even omvangrijk moet zijn als eender welke Final Fantasy titel.
Hoewel het nog een tijdje duurt vooraleer we de epische battle met Sephiroth opnieuw kunnen beleven, blijven wij in ieder geval positief. De fundamenten zijn gelegd, dus kan het team inderdaad veel doelgerichter aan het werk. Dat gezegd zijnde, gokken wij dat het toch minstens twee jaar zal duren vooraleer het tweede deel in de rekken belandt. Wij kijken er sowieso al naar uit.
Om het wachten wat draaglijker te maken, hebben we hieronder nog de Scorpion Sentinel gameplay gedropt, via ign. Het speelt een beetje als een mix van Kingdom Hearts en Dragon Age. Episch, toch?