fbpx

Moeilijkheidsgraad Metal Gear Solid Delta hangt af van camera setting

Snake EAter

Konami heeft een interessante aanpak voor de moeilijkheidsgraad van Metal Gear Solid Delta: Snake Eater. Die is afhankelijk van het cameraperspectief dat spelers kiezen. In de game heb je de keuze uit een modern third-person perspectief zoals Metal Gear Solid 5 of het vaste cameraperspectief uit het origineel.

In een interview met Famitsu laat Creative Producer Yuji Korekado dat het aanvankelijk de bedoeling was dat spelers onbeperkt konden wisselen tussen beide perspectieven. Al werd dat idee uiteindelijk afgevoerd.


Waarom de optie om te wisselen geschrapt werd, legt Korekado duidelijk uit. De moeilijkheidsgraad van de game verandert drastisch wanneer je van perspectief verandert. De ‘nieuwe stijl’ heeft namelijk een breder gezichtsveld en laat je toe om je wapen te vuren terwijl je beweegt. Wat de game een stuk makkelijker maakt.

Daarom legde het team de moeilijkheidsgraad hoger in de ‘nieuwe 3D-stijl’, maar daardoor werd de ‘legacy stijl’ te moeilijk. Daarom werd uiteindelijk voor twee verschillende moeilijkheidsgaden gekozen afhankelijk van de camerasetting. Iets wat de herspeelbaarheid ten goede komt.

Volgens Konami komt de klassieke Legacy Stijl vrij goed overeen met de moeilijkheidsgraad van de originele game. Voor de nieuwe stijl heeft het team de balans en moeilijkheid zelf bepaald.

Wij zijn alvast benieuwd. Hopelijk maakt Konami snel de releasedatum bekend.

Een reactie achterlaten