fbpx

Mario + Rabbids: Kingdom Battle

Eén van de meest verrassende aankondigingen van het afgelopen jaar? Dat moet ongetwijfeld deze kruising zijn. Ubisofts hyperkinetische konijnen samen met Super Mario en zijn gevolg? Dat moet wel een kidsgame zijn met één doel voor ogen: uitmelkerij? Helemaal niet. Onder die kleurrijke cartoonlook schuilt een strategiegame even diep als XCOM en consoorten. Geen idee trouwens hoe een in het rond schietende Mario ooit de goedkeuring van Nintendo heeft gekregen, maar wij zijn er dolgelukkig mee. Kingdom Battle is een oerdegelijke topper die het RTS-genre toegankelijk probeert te maken voor het grote publiek. Na het openingsfilmpje gooien de jongens van Ubisoft Parijs de kinderlijkheid overboord en serveren ze meer diepgang en tactiek dan we van eender welke Mario-game gewoon zijn. Je kan de skills van alle personage uitbouwen, je moet voortdurend nieuwe wapens aanschaffen – wapens die zo uit Ratchet & Clank konden komen – om een kans te maken tijdens de volgende turn based battle en de al pittige moeilijkheidsgraad evolueert in stijgende lijn. De animaties zijn schitterend en tussen de battles laten de omgevingspuzzels je hersenen sporadisch kraken. Alweer een geslaagde exclusive voor de Switch. Al vertoont Mushroom Kingdom ook hier en daar enkele barsten. De soundtrack klinkt bijzonder cliché en in vergelijking met wat we gewoon zijn van een ‘echte’ Nintendo game, schiet deze Mario + Rabbids te kort op vlak van content en herspeelbaarheid. Het mocht meer zijn van Invader. Veel meer. Al kan je dit natuurlijk ook als compliment beschouwen.

[thb_gap height=”30″]
8.8
  • Diepgaande strategie
  • Gemakkelijk te leren
  • Stoppen is moeilijk
  • Niet voor kids

BESLUIT

Een reactie achterlaten