Inifinity Ward excuseert zich voor gigantische Call of Duty update
Stijn Poelmans |
12 februari 2020

Wie Call of Duty: Modern Warfare heeft proberen opstarten sinds de launch van seizoen 2, heeft ongetwijfeld gemerkt dat je de game eerst moet updaten. En die update is gigantisch. Zo bedraagt de patch 51 GB op PS4, 68 GB op Xbox One en zelfs 94 GB op pc. En dat is niet naar de zin van de spelers, die ermee aan de slag willen.
Op de subreddit van de game is er heel wat frustratie, alsook op Twitter kreeg Infinity Ward al talloze berichten van teleurgesteld gamers. Production director Paul Haile trok naar Twitter om zich te excuseren voor de reusachtige patch file, maar ook om de update toe te lichten. Zo zegt-ie dat toekomstige updates veel kleiner zijn, omdat de Season 2 update het grondwerk legt voor volgende patch files:
hey all – as we push season 2 live i just want to apologize about the download size of this update. we’re constantly trying to fight back against both download size and disk footprint and in this case we’re re-sending new asset packs to reduce the overall size of the game.
— Paul Haile (@Tyrael) February 11, 2020
this is what has caused the update today to be so big. after todays download you should see that, even though we’ve added season 2 and the associated content for it, the overall size of the game should shrink a little on your local hard drive.
— Paul Haile (@Tyrael) February 11, 2020
in addition to this update keeping the disk footprint from increasing, we’re also taking this opportunity to set up the data up for better overall management to try and keep future updates from being this large, even during a season rollout.
— Paul Haile (@Tyrael) February 11, 2020
additionally, in a future update we’re going to also be adding a DLC pack management screen for console users, to allow you to pick and choose which DLC packs you want keep, and remove the others to recover more space as well.
— Paul Haile (@Tyrael) February 11, 2020
i’m very conscious of the overall size of MW and we’re doing what we can to minimize this for everyone. thanks!
— Paul Haile (@Tyrael) February 11, 2020
Enerzijds is het zo dat de grootte van de update belachelijk groot is. Er zijn namelijk volledige AAA-games die minder groot zijn. Anderzijds is het best grappig dat een ontwikkelaar zich moet verontschuldigen voor een gratis update. Wat denken jullie? Moeten ontwikkelaars meer investeren in betere data management?
REACTIES (2)
Een reactie achterlaten
Meer Nieuws
Meer Nieuws


REVIEW
Verhaal van Assassin’s Creed Shadows duurt 30 tot 40 uur
Stijn Poelmans
- 05 maart 2025

REVIEW
Activision heeft Tony Hawk’s Pro Skater 3+4 officieel onthuld
Stijn Poelmans
- 05 maart 2025

REVIEW
REVIEW Split Fiction – Verdient je onverdeelde aandacht
Ben Allossery
- 04 maart 2025

Ontwikkelaars moeten zich zeker bezig houden met betere data management. Zo heb ik Fallout 76 er direct afgesmeten omdat ik geen zin had om 50 gig te downloaden om simpelweg de game eens te proberen. Deze MW heb ik onlangs pas geinstalleerd en kwam neer op een patch van 150 gig (!!!). Het downloaden gaat dan nog snel bij mij, maar waar ik mij enorm aan erger is de lag die ik dan weken moet ervaren in online games. Ook een groot voorstaander van fysiek over digitaal.
Bij deze heb ik MW ook deleted, ik vond het de 50 gig niet waard om de nieuwe wapens te proberen. Heb toch de platinum kunnen halen en vond de spec ops missies wel leuk, aan de multiplayer had ik mij nog niet eens gewaagd… Wil ook niet nog meer lag in BF5 🙂