fbpx

‘Idee voor God of War uitbreiding was te ambitieus’

God of War

Cory Barlog, regisseur van God of War, was onlangs te gast bij videogame talkshow kinda funny om terug te kijken op de release van de game. Toen de presentatoren vroegen naar dlc-plannen, gaf Barlog toe dat die er waren. Het probleem was dat-ie veel te gigantisch zou zijn.

Op vlak van dlc hebben we niet veel gezien voor God of War. Buiten New Game Plus, die een extra uitdaging en nieuwe uitrusting naar de game bracht, was er weinig reden om het avontuur nog eens te beleven. Nochtans waren er op een bepaald moment plannen voor een uitbreiding. En zelfs een aardige brok, als we Barlog mogen geloven.


“Ik had een geweldig idee voor een uitbreiding, die ik heel graag had willen ontwikkelen. Maar het project was veel te ambitieus, dus is het er nooit gekomen. Dat is echt heel spijtig.”

De bedoeling was om een kleine dlc te creëren, die al snel zou evolueren in een campagne vergelijkbaar met Uncharted: The Lost Legacy. Het was nooit de bedoeling om zo’n gigantische uitbreiding te maken, dus werd de rem erop gezet.

Vreemd genoeg vermeldt Barlog niet of de uitbreiding een kans zou maken als standalone game. Het is immers niet de eerste keer dat Sony zoiets doet. Denk maar Infamous Second Son: First Light en het eerder vermelde Uncharted: The Lost Legacy.

Of we de dlc nog als standalone game gaan zien of dat-ie compleet in de vriezer gestopt is, is niet meteen duidelijk. Blijven hopen dan maar?

 

Een reactie achterlaten