fbpx

Wereld van Horizon Forbidden West wordt veel levendiger dan eerste game

Horizon Forbidden West

Wie Horizon: Zero Dawn gespeeld heeft, kan niet ontkennen dat de wereld intrigerend was. Kuddes machines die door het landschap trekken, verlaten ruïnes van de oude wereld en zelfs de boeiende cultuur van de nieuwe volkeren… En in de sequel Horizon Forbidden West wil Guerrilla Games het nog stukken beter doen.

Via een nieuwe post op de PlayStation Blog legt Guerrilla Games community lead Bo de Vries uit wat de studio allemaal in het werk stelt om de wereld van de sequel nog indrukwekkender te maken. Daarnaast legt de Vries uit hoe Guerrilla een geloofwaardige wereld wil maken via nederzettingen en omgevingen.


Opvallend is dat dit aspect al meegenomen wordt in de productie zelf. Zo stemmen all afdelingen van Guerrilla (van quest en narrative design tot environment artists) hun werk dagelijks op elkaar af. Op die manier zorgen ze ervoor dat alle tribes in de game uniek zijn met elk hun eigen cultuur.

 

 

Natuurlijk brengt Guerrilla elke tribe tot leven middels een herkenbare stijl. Niet alleen opvalt via kledij, maar ook gebruiken en zelfs gedrag. Kom je bijvoorbeeld in een gigantische multi-culturele stad, dan zal je tribes kunnen herkennen aan hun omgangswijze. De krachtige Tenakth zullen je begroeten met een militaire groet, terwijl de vriendelijke Oseram eerder kiezen voor high-five.

Volgens Espen Sogn, lead living world designer, was het moeilijk om een balans te vinden tussen de hoeveelheid details in de omgeving en het gevaar om de speler te overdonderen. Daarom zijn er verschillende systemen ontworpen om de wereld zo geloofwaardig mogelijk te maken.

“Every non-combat NPC in Horizon Forbidden West is part of a crowd system. Within that system, you can create rules such as reactions, walking paths, and other animations. We then also have the attitude system, which determines a personality. This means we can create unique people who behave like individuals within the world.”

Het lijkt er dus op dat onze kin weer tot op de grond zal vallen als we de eerste keer een grote stad binnengaan. Al deed ze dat eerlijk gezegd voor Meridian in Horizon: Zero Dawn ook al.

Wie de volledige details wil uitpluizen, kan best eens een kijkje nemen op de PlayStation Blog. Zeker een kijkje waard.

Een reactie achterlaten