Google en Ubisoft slaan handen in elkaar voor game servers
Ben Allossery |
14 maart 2018
Google Cloud, de cloud-afdeling van de internetgigant, is een samenwerking met Ubisoft aangegaan. Beide partijen bundelen hun krachten samen voor Project Agones, een nieuw open-source platform waarmee ze game servers willen creëren. Het voornaamste doel is om de moeilijke technische kanten van game servers eenvoudiger te maken.
Game servers blijken hedendaags nog een complex gegeven te zijn. Spelers worden vaak in hokjes gestampt (omwille van hun level bijvoorbeeld) waarna een dedicated server gestart wordt. Andere servers worden op hetzelfde moment ingezet voor accountmanagement, digitale winkels of inventarissen. Het doel is om al deze gegevens tot één geheel samen te brengen. Op die manier worden de (intensieve) berekeningen op de meest logische server gedaan (een server van de ontwikkelaar, een cloud- of een hybride server).
Ubisoft kon doorheen de jaren heel wat ervaring opbouwen met diverse grote titels, denk maar aan Rainbow Six Siege en Ghost Recon Wildlands. De uitgever zal Google bijstaan met zijn kennis over games en de aanverwante servertechnieken. Samen willen ze een open source platform aanbieden voor andere ontwikkelaars.
Meer Nieuws
Meer Nieuws
REVIEW
Assassin’s Creed: Black Flag remake gelekt op PEGI website
Stijn Poelmans
- 09 december 2025
REVIEW
Regisseur van Splinter Cell remake keert terug naar Ubisoft
Stijn Poelmans
- 01 december 2025
REVIEW
Far Cry krijgt live-action tv-serie
Stijn Poelmans
- 25 november 2025