Ghost of Yotei heeft grootste map van alle Sucker Punch games

Ghost of Yotei

Sucker Punch Productions maakte onlangs de releasedatum bekend van Ghost of Yotei. Hopelijk mogen we vanaf nu wat meer nieuws verwachten van de open-world titel. Enkele nieuwe details dropten alvast via een Famitsu interview met regisseurs Nate Fox en Jason Cornell.

Zoals reeds bekendgemaakt, volgt Ghost of Yotei het verhaal van Atsu, die wraak zoekt op een bende bandieten bekend als de Totei Six. Opvallend genoeg bouwt de game niet op naar de ultieme confrontatie via een resem Story Missions. Nope, jij kan zelf kiezen in welke volgorde je de schurken aan je katana rijgt.


Hoeveel vrijheid je daar exact in krijgt, is voorlopig niet bekend, maar volgens Nate Fox is keuzevrijheid voor spelers een belangrijk onderdeel van het gamedesign. Wat betreft open-world ervaringen, biedt ‘Ghost of Yotei de meeste vrijheid en de grootse map ooit in een Suncker Punch game’.

Voordien was dat Ghost of Tsushima, een game die bijzonder veel lof kreeg voor de wijze waarop de Japanse cultuur werd voorgesteld. Met de nieuwe game wil Sucker dat uiteraard opnieuw doen. Het team werkt samen met een paar consultants die hen allerlei info geven over de voorstelling en de cultuur van de Ainu volkeren. Vanzelfsprekend blijft ook de minutieuze presentatie van de Japanse cultuur in deze titel overeind.

Wat betreft de sfeer kan Ghost of Yotei de bal dus niet meer misslaan. Kijk jij uit naar de titel? De game ligt vanaf 2 oktober in de rekken.

Een reactie achterlaten