Forza Horizon studio werkt aan openwereld-RPG
Stijn Poelmans |
23 november 2017
Van een ommezwaai gesproken: Playground Games, de studio achter Forza Horizon, werkt momenteel aan een heuse openwereld-RPG. De ontwikkelaar heeft zelfs een paar indrukwekkende namen gevonden om daarbij te helpen, want een oude rot van onder andere Kojima Productions voegde zich bij het team.
Dit wordt het eerste non-racing project van de studio, dus kunnen ze bij Playground Games wel wat steun gebruiken. Het team heeft daarom enkele talenten aan boord gehaald die meehielpen aan de ontwikkeling van grote titels.
De eerste bekende naam is Sean Eyestone, die production director wordt. De man trapte het af bij EA DICE, waar hij aan de slag was als senior producer van Star Wars: Battlefront II. Voor zijn tijd bij DICE, heeft Eyestone 10 jaar gewerkt bij Kojima Productions, waar hij betrokken was bij de ontwikkeling van verscheidene Metal Gear Solid-games, waarvan de belangrijkste natuurlijk The Phantom Pain en Ground Zeroes.
Tweede naam is Will Kennedy, die de rol van Chief Designer op zich neemt. Kennedy heeft zo’n 8 jaar gewerkt bij Rockstar North, waar hij aan de slag was als game designer en daarna senior online mission en flow designer voor Grand Theft Auto 5.
Last but not least is er Juan Fernandez di Simon. Deze man verlaat zijn post als senior designer bij Ninja Theory, waar hij werkte aan Hellblade: Senua’s Sacrifice en krijgt de rol van principal combat designer bij Playground Games. Niet onbelangrijk: voor zijn tijd bij Ninja Theory, heeft di Simon drie jaar doorgebracht bij Tequila Works, de ontwikkelaar van Rime.
Toegegeven, het blijft natuurlijk een stevige ommezwaai, al lijkt Playground Games zijn zaakjes goed op orde te stellen met dit team. Gezien de geschiedenis van de studio zou het zelfs kunnen dat het om een Xbox One exclusive gaat, maar zonder officiële onthulling blijft dat natuurlijk een raadsel. Hopelijk komen we binnenkort meer te weten.