fbpx

Final Fantasy XVI legt focus op actie en verhaal

Final Fantasy XVI

Naoki Yoshida, de producent van Final Fantasy XVI, heeft een handvol nieuwe details gelost over de game. De man deed dat tijdens een programma van een Japanse radiozender.

Volgens Yoshida legt deel 16 de focus op actie. Verwacht dus een gevechtssysteem à la Final Fantasy VII Remake. Al hoeven spelers die niet zo goed zijn in actiegames, niet ongerust te zijn. Zo krijgt de game een story-focused moeilijkheidsgraad. Het team is dan ook een gevechtssysteem aan het uitdokteren, dat niet alleen vlot speelt, maar ook efficiënt is. En dankzij tal van ondersteunende mechanismen voor de story-focused mode, zal je vijanden altijd de baas kunnen.


Over het thema van de game was hij ook behoorlijk open. Daarover had-ie het volgende te zeggen:

“Ik speel al Final Fantasy sinds de eerste game. En natuurlijk groeit iedereen op in andere omstandigheden. Maar ik wil graag een Final Fantasy wereld creëren voor mensen die zowel het goede als het slechte van onze realiteit kunnen zien en zich daarin kunnen vinden. Opgroeien gaat vaak met ups en downs. In die zin denk ik dat het thema van de game fans zal aanspreken die opgegroeid zijn met de reeks, maar die tegelijkertijd een duidelijk beeld hebben van de realiteit.”

Final Fantasy XVI is momenteel in ontwikkeling voor PlayStation 5.

Een reactie achterlaten