Final Fantasy VII Remake krijgt klassieke vechtmodus
Stijn Poelmans |
16 september 2019
Nostalgici die niet erg fan zijn van de actie-aanpak in de Final Fantasy VII Remake, mag in zijn handen wrijven. Tijdens een demo op de Tokyo Game Show heeft producent Yoshinori Kitase onthuld dat de game een klassieke Active Time Battle modus krijgt. Net als vroeger!
Concreet wil dat zeggen dat je gevechten kan beleven zoals in de originele game. Voor elke actie moet je wachten tot het ATB-balkje volgelopen is, om dan een aanval, summon of magische spreuk los te laten op je vijand. Iets wat fans van oldschool JRPG’s ongetwijfeld weten te appreciëren.
Tijdens het panel op TGS kreeg het publiek een boss battle te zien waarin zowel Cloud, Aerith en Tifa hun moves tonen. Blikvanger was natuurlijk de summon, al werkt die lichtjes anders dan in het origineel. Zo kan elk personage slechts uitgerust zijn met één summon-materia. Gezien de game slechts drie personages in je party toelaat, heb je dus maximum drie summons op zak. Al kan je wel voortdurend wisselen. In dit geval kon Cloud de vuurdemon Ifrit oproepen.
Voor de geïnteresseerden, plaatsen we de gameplay erbij. Scrollen door de video is de boodschap, want er zit veel Japans in, waar je geen jota van verstaat. Behalve dan Sugoi!
Meer Nieuws
Meer Nieuws


REVIEW
Nieuwe sidescroller Terminator 2D: No Fate aangekondigd
Ben Allossery
- 28 februari 2025

REVIEW
Sony verlaagt de prijs van de PlayStation VR2
Stijn Poelmans
- 28 februari 2025

REVIEW
Dit zijn de PlayStation Plus games voor maart
Stijn Poelmans
- 27 februari 2025
