fbpx

Far Cry New Dawn krijgt nieuwe RPG-elementen

Far Cry New Dawn

Far Cry New Dawn, de nieuwe post-apocalyptische telg in de langlopende shooterreeks van Ubisoft, introduceert enkele nieuwe RPG-elementen. De game heeft namelijk wat mechanismen afgekeken van zusterfranchise The Division. Zo krijgen we wapens met verschillende rangen en een basis die je kan upgraden.

In een korte Q&A die uitgever Ubisoft op Twitter gooide, legt creative director Jean-Sebastien Decant uit hoe de nieuwe elementen de game zullen beïnvloeden. Far Cry New Dawn laat bijvoorbeeld toe om zelf wapens te knutselen. Elk van die schiettuigen heeft een bepaalde rang, die het effectiefste zijn tegen vijanden met diezelfde rang. Lijkt dus een beetje op het Gear Level systeem van The Division.


Daarnaast is er de Prosperity Home Base, waarin je grondstoffen kan investeren voor betere upgrades. Uiteraard kan je er ook een praatje slaan met je bondgenoten.

Nieuw is ook het Escalation-systeem, dat coole opties toevoegt voor Outposts. Zo kan je nog steeds Outposts bevrijden, zodat de lokale bevolking zich er gaat vestigen. Dat brengt een constante stroom aan geld op. Al kan je ervoor kiezen om de Outpost aan te vallen, alle grondstoffen te stelen en hem daarna achterlaten. Na verloop van tijd zullen vijanden de locatie opnieuw gebruiken als opslagplaats, maar met een veel betere bewaking. Bijgevolg creëert dat een onuitputtelijk systeem waarin je kan blijven vechten.

Een reactie achterlaten