Far Cry 6 krijgt geen ray tracing op next-gen consoles
Stijn Poelmans |
24 september 2021

Wie had gehoopt om ten volle van de exotische belichting te genieten in Far Cry 6, moeten we teleurstellen. Althans op consoles. Ubisoft heeft bekendgemaakt dat de shooter geen ray tracing krijgt op PS5 en Xbox Series. In plaats daarvan krijg je wel een framerate van 60 fps.
Het nieuws komt van WCCFTech. De website interviewde 3D Team lead programmer van het ontwikkelingsteam. Zij maakte bekend dat ray tracing alleen beschikbaar is in de pc-versie van de shooter. Op consoles wil de uitgever zich immers concentreren op een 4K-resolutie met 60 fps.
Aan Techradar gaf Ubisoft nog een woordje extra uitleg. Zo werd de beslissing eveneens gemaakt om ervoor te zorgen ‘dat de ervaring op last-gen consoles consistent zou zijn met die van next-gen’.
Natuurlijk heeft de PS5 en Xbox Series X editie sowieso een streepje voor op last-gen. Far Cry 6 krijgt op de nieuwste consoles immers HD-texturen, een hogere graad van grafisch detail en betere draw distances. En eerlijk gezegd is vloeiende actie in 60 fps misschien wel een betere keuze dan wat extra grafische opsmuk.
Wat denken jullie?
Meer Nieuws
Meer Nieuws


REVIEW
Ubisoft werkt aan battle royale shooter die sterk lijkt op Apex Legends
Stijn Poelmans
- 17 april 2025

REVIEW
The Witcher 4 studio waarschuwt voor valse beta test invites
Stijn Poelmans
- 17 april 2025

REVIEW
Bloober Team toont eerste gameplay van Cronos: The New Dawn
Stijn Poelmans
- 17 april 2025
