Exploratie in Assassin’s Creed Shadows biedt veel meer vrijheid
Stijn Poelmans |
19 januari 2025
Ubisoft heeft heel wat nieuwe info gedeeld van Assassin’s Creed Shadows. In een uitgebreide blogpost bespreekt de uitgever de exploratie van de game. Zo staat ontdekking centraal en wordt de speler veel minder geleid doorheen de ervaring.
Om exploratie zo intuïtief mogelijk te maken, voerde Ubisoft enkele wijzigingen in ten opzichte van Valhalla. Regisseur Charles Benoit laat bijvoorbeeld weten dat het de bedoeling is om spelers veel minder bij de hand te nemen. Zo krijg je niet gewoon een icoontje op je map, maar geschreven aanwijzingen waar je volgende missie object zich bevindt.
Zo moet je ook wegmarkeringen volgen en andere aanwijzingen in je omgeving. Assassin’s Creed Shadows serveert op die manier een open wereld waar de zoektocht naar informatie centraal staat en ook een vorm van beloning wordt.
Als shinobi moet je voortdurend op zoek naar informatie over je doelwitten. Dat kan via een uitgebreid netwerk van spionnen, gesprekken met personages en je eigen exploratie. Spelers zullen dus de wereld op eigen houtje ontdekken en krijgen slechts enkele tools om hen daarbij te helpen.
Hoe meer je verkent, hoe meer je zal ontdekken. Iets wat zich ook reflecteert in de bekende synchronization points. Die zullen niet meer de halve map onthullen, maar wel een paar points of interest. Die je zelf moet zien te taggen op de map. Eenmaal je alle points of interests ontdekt hebt, zal de map errond wel zichtbaar worden. Doet een beetje denken aan Ghost of Tsushima.
In de blogpost toont Ubisoft ook nieuwe gameplayfragmenten die YouTuber JorRaptor in één handige montage bokste. Check ze hieronder. Assassin’s Creed Shadows verschijnt 20 maart 2025.