fbpx

Dit vonden wij van de Ghost Recon: Wildlands bèta

Omdat we niet vies zijn van Latijns-Amerikaanse jungles, cokeplantages en honderden kartelgangsters met zwaar geschut, gingen we aan de slag met de gesloten bèta van Ghost Recon Wildlands. Wildlands mag dan wel de volgende in Ubisofts tactische shooterreeks zijn, het is overduidelijk dat de makers het roer drastisch omgooien.

Valt meteen op: het experimenteren met een open wereld is duidelijk tot het uiterste gedreven. Het gebied dat we mogen verkennen in de bèta is belachelijk groot en verscheiden. Meteen één van de grootste troeven van Wildlands. Het ene moment rij je langs besneeuwde bergen, het andere sta je als getrainde moordenaar op een steile klif in een dichtbegroeide jungle. Alles ziet er prachtig en bijster gedetailleerd uit.

GRW2

Waren wij ook fan van: de mogelijkheid om alles naar believen aan te passen. Na 20 minuten experimenteren met de looks van onze Ghost, zijn we niet eens door de helft van alle keuzemogelijkheden gescrold. Deze game heeft een oerdegelijke character creator. En daar blijft het niet bij: de vrijheid die je hebt bij het maken van je personage is niets vergeleken met de mogelijkheden die je krijgt voor je wapens. Elk klein detail kan worden aangepast. Naarmate je speelt, unlock je meer en meer extraatjes waardoor elk wapen relevant blijft en telkens uniek aanvoelt.

GRW3

Dikke duim trouwens voor het level-up systeem. Of je een dorp moet bevrijden of een maffiabaas opsporen, elke missie levert ervaringspunten op. Daarmee wordt je personage niet alleen sterker, het geeft je ook tal van extra infiltratiemogelijkheden. Wanneer je de parachute ontgrendelt, heb je de mogelijkheid om over een drugslab te vliegen, uit de heli te springen en de klus af te maken met een machinegeweer. Ongelooflijk vet. Ervaren agents hebben ook toegang tot mijnen, thermal vision, mortieren en veel meer. Na een tijdje ben je een wandelend eenmansleger.

GRW

Jammer genoeg zitten er aan de bèta ook wat stroeve kantjes. Het grootste euvel van Wildlands lijkt op dit moment de herhaling. Je bezoekt een locatie, vermoordt iedereen stealthy of stormt binnen met guns blazing. Daarna grijp je de wapens, skill points en intel die je nodig hebt en kruipt terug achter het stuur van je jeep om hetzelfde te doen op een andere plaats.

Begrijp ons niet verkeerd: de vijanden in een kamp tactisch uitroeien met je squad of een drugslab met ingehouden adem infiltreren is vet. Maar wij hopen dat Ubisoft het mollen van cocaïneboeren ook na 20 uur nog interessant kan houden. Verder mag het verhaal wat meer schwung krijgen. De achtergrond bij de missies van de bèta kon ons weinig boeien. Natuurlijk was dit nog maar een voorproefje, maar het leek allemaal matig uitgedacht.

Onze eerste trip met Ghost Recon: Wildlands zat vol spannende en knettergekke momenten, dus zijn we razend benieuwd naar de volledige game. Die ligt vanaf 7 maart in de rekken voor PS4, Xbox One en pc.

Laat een reactie achter