fbpx

Dead Space remake neemt coole feature van God of War over

Dead Space Remake

Met next-gen technologie om de game te ondersteunen, wordt de remake van Dead Space ongetwijfeld een gruwelijke horrorervaring. Al wordt de game meer dan een eenvoudige remake. Ontwikkelaar EA Motive wil de game een eigen invulling geven en kiest ervoor om zowat de coolste feature van God of War over te nemen: Dead Space wordt één lange ononderbroken filmshot.

Creative Director Roman Campos-Oriola heeft via EA’s website enkele ideeën voor de game onthuld. “We bouwen alles op vanaf nul, maar behouden het verhaal en de structuur’, vertelt hij. “Het doel is om een ononderbroken ervaring te creëren. De game wordt daarom één sequence shot, vanaf het starscherm tot de credits rollen, zonder onderbreking.”


Wij zijn alvast benieuwd hoe EA Motive dat gaat klaarspelen. Het is alvast een manier om de speler dichtbij de actie (en de gruwel) die het hoofdpersonage beleeft te betrekken. Anderzijds is het de vraag of deze aanpak niet te sterk afwijkt van de originele ervaring.

In dezelfde post legt Campos-Oriola uit dat de Dead Space remake volledig nieuwe assets, personagemodellen, omgevingen en meer krijgt. Er duiken zelfs geruchten op dat EA Motive geschrapte inhoud uit het origineel wil meenemen in deze remake. Voor de originele release was die inhoud niet mogelijk wegens technische beperkingen. Iets wat voor de PlayStation 5 en de Xbox Series X natuurlijk verleden tijd is…

Een reactie achterlaten