fbpx

Call of Duty: Black Ops 6 Zombies dropt eerste details en gameplay

Black Ops 6 Zombies

Treyarch teasede al een volledige onthulling van de Zombies Mode in Call of Duty: Black Ops 6. En de studio stelde niet teleur. Niet alleen dropte de ontwikkelaar een heleboel verse details via een blogpost, ook kregen we een eerste glimp van de gameplay. Hieronder een klein overzichtje van alles Zombies in Black Ops 6.

Met Black Ops 6 Zombies hoopt ontwikkelaar Treyarch ‘de meest lonende Round-Based zombie-ervaring ooit af te leveren’. Op de eerste map moeten spelers samen met hun teamgenoten ontsnappen uit een maximum-security gevangenis, die overrompeld wordt door wandelende lijken.


Wie de Zombies mode in eerdere Call of Duty games gespeeld heeft, weet dat de gevangenis gesitueerd is op Terminus Island. Aan jou om te ontsnappen. En dat doe je door twee grondstoffen te verzamelen: Essence en Salvage.

Met de nieuwe Essence kan je deuren voor alternatieve routes openen of obstakels uit de weg ruimen. Ook kan je er perks en munitie mee kopen of je harnas upgraden. Hoe verzamel je het goedje dan? Door zoveel mogelijk hersenvreters vol lood te jagen. Elke dode zombie levert Essence op, dat je toegang geeft tot allerlei handige beloningen.

Daarnaast is er ook Salvage, dat je kan vinden door oude rommel te doorzoeken. Met Salvage kan je Ammo mods kopen, Rarity Tiers upgraden en Tactical, Lethal en Support uitrusting kopen via de Crafting Table.

Vanzelfsprekend bevat elke map ook een hoofdmissie. Daarvoor zal je op zoek moeten naar allerlei hints in de omgeving, die soms leiden naar audio logs, documenten, artefacten en soms ook helemaal niets. Cool is dat er later ook een Guided Mode volgt voor nieuwere spelers. Daarbij wordt progressie behouden tussen verschillende rondes. Ook zijn Easter Eggs en side quests uitgeschakeld zodat het verhaal centraal staat.

Mochten spelers dan uiteindelijk alles gevonden hebben, dan kunnen ze de map verlaten door Raptor One op te roepen in een landingszone. Op die manier kunnen ze later terugkomen met meer info. In een solo match kan je trouwens ook progressie bewaren tot een volgende Zombies sessie.

Tot slot introduceert de Zombies mode ook de gloednieuwe omni-movement feature uit de main game. En nog cooler: je kan wisselen tussen first-person en third-person view. Perfect om gemakkelijker om het hoekje te kijken.

Alle details uitpluizen? Check dan zeker de nieuwe blogpost.

Een reactie achterlaten