fbpx

Britse studio’s manen spelers aan om thuis te blijven

Dirt Rally

Dat Covid-19 ook de gaming industrie hard treft, mag duidelijk zijn na het uitstel van The Last of Us: Part 2. Britse game-ontwikkelaars hebben bijgevolg de handen in elkaar geslagen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.

Zo werken Activision Blizzard, Codemasters en Rebellion samen met de overheid in de ‘Stay Home, Save Lives’ campagne. Zo verspreiden games als Dirt Rally 2.0 en Sniper Elite 4 de boodschap via in-game reclameborden. Ook in spelletjes voor mobiele toestellen, zoals Candy Crush Saga, zal de boodschap verspreid worden.


In het geval van Dirt Rally 2.0 komt de oproep om thuis te blijven als geroepen, want de game verschijnt vanaf 7 april als gratis titel voor PlayStation Plus. Je zal de boodschap ‘Stay Home, Save Lives’ vinden op borden die langs het parcours van de racegame staan opgesteld.

Olives Dowden, minister van Cultuur, is alvast blij met het initiatief:

“Het is noodzakelijk dat we allemaal binnen blijven om de verspreiding tegen te gaan. Ik ben enorm blij dat de Britse gaming industrie een handje toesteekt om de boodschap aan zoveel mogelijk gamers mee te geven via z’n games.”

Of er binnenkort nog meer studio’s deze tendens volgens is onduidelijk, maar het is alvast een mooi gebaar.

Een reactie achterlaten