Boss battles in Resident Evil Requiem worden opnieuw creatiever

residnet evil requiem boss

Baasgevechten in Resident Evil Requiem moesten van Capcom opnieuw een stuk creatiever worden. Spelers zullen bazen niet gewoon moeten volpompen met lood, maar hun hersenen gebruiken om ze te verslaan. Net zoals in de eerste Resident Evil-games.

Gameregisseur Koshi Nakanishi liet weten dat hij in Requiem opnieuw het vernuft van spelers wil testen en niet zozeer hun vaardigheid om te schieten. Dat vertelde hij aan Automaton. “Je zal vijanden niet verslaan met flashy shooter actie,” aldus Nakanishi.


“De bossbattles worden meer zoals Resident Evil en Resident Evil 2, waarbij spelers hun omgeving moeten verkennen en obstakels overkomen door hun verstand te gebruiken.” En dat past volgens Nakanishi ook beter bij het nieuwe hoofdpersonage Grace Ashcroft. “Grace is geen getrainde killer met stalen zenuwen zoals Leon S. Kennedy, waardoor ze niet zo gemakkelijk hordes zombies overhoop kan knallen.”

Volgens Nakanish maakt Grace een evolutie door en dat maakt Requiem uniek: “In het begin is Grace doodsbang, maar door de extreme situatie gaat ze door het lint, leert zo nieuwe dingen om haar vijanden wel te lijf te gaan.”

Verwacht dus een horroravontuur dat qua toon en pacing sterk lijkt op Resident Evil 7: Biohazard. Een game die Nakanishi ook regisseerde.

Resident Evil Requiem verschijnt op 27 februari.

Een reactie achterlaten