Assassin’s Creed Shadows krijgt Canon Mode die dialoogopties verwijdert
Stijn Poelmans |
19 februari 2025

Ubisoft heeft bekendgemaakt dat Assassin’s Creed Shadows een Canon Mode krijgt. Daarin krijg je als speler het verhaal te zien zoals de ontwikkelaars het voor ogen hadden. RPG-fans die de traditionele dialoogkeuzes wil behouden, kunnen de modus gewoon afzetten.
Assassin’s Creed Oddyssey en Valhalla hebben een dialoogsysteem dat je toelaat om belangrijke keuzes in het verhaal zelf te maken. Daarnaast bepaalde het ook de persoonlijkheid van Alexios/Kassandra en Eivor. Ook in Shadows bestaat die modus, waarbij je de keuzevrijheid krijgt om het verhaal naar je hand te zetten.
Wie echter het verhaal wil beleven zoals Ubisoft het ontworpen heeft, kan ook kiezen voor de Canon Mode of het zogenaamde canonverhaal. Die modus schrapt dialoogopties, bepaalt met welk personage je speelt tijdens bepaalde missies en neemt de keuzevrijheid weg. Cutscenes dienen dus puur om het verhaal te vertellen.
Of spelers de Canon Mode zullen uitproberen? Dat blijft natuurlijk de vraag, want tegenwoordig zijn RPG-elementen best populair in games. Mogelijk is het wel interessant om te zien welke weg het ‘originele’ pad door Shadows is. Uiteindelijk wil Ubisoft spelers alleen maar zoveel mogelijk tools geven om de game te ervaren.
Wat denk jij?
#AssassinsCreedShadows introduces CANON MODE.
📜 Lore lovers! Feel fully immersed in the canon story with narrative-locked dialogue during cutscenes.
⚔️ RPG fans, have no fear! Toggle this mode off to continue enjoying your roleplaying experience.How will you be playing? pic.twitter.com/58Q2YrApZl
— Assassin’s Creed (@assassinscreed) February 18, 2025
Meer Nieuws
Meer Nieuws


REVIEW
Je kan jezelf vereeuwigen als NPC in The Elder Scrolls 6
Stijn Poelmans
- 20 februari 2025

REVIEW
Nieuwe Call of Duty map teaset Tony Hawk remaster
Stijn Poelmans
- 20 februari 2025

REVIEW
Ex-PlayStation baas speelde The Last of Us: Factions en vond het geweldig
Stijn Poelmans
- 19 februari 2025
