Winkelketen Aldi zet stap in de gaming industrie
Stijn Poelmans |
03 februari 2021
Gaming is tegenwoordig een booming business. Niet verrassend dat heel wat ondernemers en bedrijven er munt uit willen slaan. Na IKEA heeft ook supermarktketen Aldi heeft de weg naar de gameindustrie gevonden en Aldi Gaming opgericht. Met dat nieuwe merk wil het bedrijf zich storten op de wereld van eSports.
Centraal in dit nieuwe initiatief staat Aldi Gaming TV, een Twitch-kanaal waarop de Duitse keten niet alleen livestreams wil uitzenden, maar ook tal van tutorials wil posten en zelfs wedstrijden wil tonen.
Om aan te tonen dat de keten het meent, heeft Aldi vier professionele gamers ingehuurd. Het gaat om de Duitse spelers Georg Göttmann (Call of Duty), Frederik Hinteregger (League of Legends), Stefan Kierspel (FIFA) en Erné Embeli (FIFA).
Verder heeft Aldi zich aangeboden als sponsor van de Prime League, de grootste online League of Legends competitie van zowel Duitsland, Oostenrijk als Zwitserland. Als sponsor zal Aldi verscheidene gaming apparatuur aanleveren. Doel van de keten is om de Duitse gaming branche te promoten.
Op de Duitse website van Aldi kan je ook verschillende gaming producten van Medion en Medion Erazer bestellen. Gaande van gaming pc’s en laptops tot gaming chairs en bureau’s. Of de producten ook naar onze regio’s komen, is niet bekend.
Ook de Zweedse meubelgigant IKEA brengt binnenkort zijn eigen collectie gamingmeubels en -accessoires uit. Via de Chinese IKEA-website lekte de collectie vroegtijdig.