fbpx

‘Final Fantasy 16 even sterk als first-party games van Sony’

final fantasy 16

Hiroshi Takai, de regisseur van Final Fantasy XVI is erg onder de indruk van de PlayStation 5 hardware. Zo zorgen het interne geheugen en de SSD van de PS5 voor een efficiënte ontwikkeling. Volgens Takai moet Final Fantasy XVI niet onderdoen voor first-party games van Sony.

Takai getuigt op PlayStation Blog over hoe de PS5 de ontwikkeling van Final fantasy XVI heeft beïnvloed. De regisseur vertelt dat hij doorheen de jaren met talloze hardware heeft gewerkt, maar zelden de balans tussen de kracht van de hardware en de grootte van het geheugen zo goed op elkaar is afgestemd als bij PS5.


Gezien de game wat exclusief voor PS5 verschijnt, is het geen verrassing dat Takai lyrisch doet over de PS5. Al zet de man zijn woorden toch wat kracht bij met specifieke voorbeelden.

Volgens Takai heeft Final Fantasy XVI enorm ongelooflijk gedetailleerde visuals, zowel de omgevingen als de personages. Volgens Takai is er enorm veel rekenkracht voor nodig om die details op je scherm te toveren. En daar komt de belichting nog eens bovenop. Iets wat volgens Takai enkel mogelijk is met de hardware van de PS5.

Hij is ook nog erg opgetogen over de snelheid van de SSD. Zonder die snelheid was het dan ook niet mogelijk om naadloos over te gaan van rekenkracht-intensieve gameplay naar vloeiende cutscenes zonder laadschermen.

Volgens Takai staat Final Fantasy XVI op peil met de first-party exclusives van Sony zelf. De game ligt vanaf 22 juni in de rekken!

Een reactie achterlaten