fbpx

Final Fantasy 16 gaat goud twee maanden voor launch

final fantasy 16 gold

Uitgever Square Enix heeft bekendgemaakt dat de ontwikkeling van Final Fantasy XVI afgerond is. En dat meer dan twee maanden voor de geplande launch. Of Square Enix de releasedatum zal vervroegen? Dat is niet duidelijk.

Als de releasedatum op 22 juni blijft, heeft Square Enix nu wel heel veel tijd voor de laatste stappen in het ontwikkelingsproces. Zo moeten de fysieke schijfjes nu gedrukt worden en kan het ontwikkelingsteam starten aan een day one patch.


Een verse trailer om het nieuws te vieren kregen we niet, al deelde Hiroshi Takai wel hoe de DualSense features in de game gebruikt worden. Zo voel je bijvoorbeeld de weerstand in de adaptieve triggers bij het openen van zware deuren. Of tijdens het optillen van poorten. Ook tijdens een Chocobo-ritje worden ze gebruikt.

De haptische feedback kan zeer subtiele vibraties genereren die Square Enix vooral gebruikt tijdens cutscenes om een verhoogd gevoel van aanwezigheid te creëren. Zo zijn er verschillende sound effects tijdens cutscenes verwerkt in haptische feedback, waardoor spelers details ervaren waar ze anders geen oog voor hebben, zoals bijvoorbeeld een verplaatsing van lucht.

Klinkt behoorlijk symbolisch. En zo zie je maar dat elke studio de haptische feedback gebruikt op een eigen manier. Final Fantasy XVI ligt vanaf 22 juni in de rekken.

Een reactie achterlaten